Przejdź do treści A- A+ Reset Wersja tekstowa Wysoki kontrast Pełna wersja

dobre miejsce

Strona Główna

[12-09-2017] Gniewińscy emeryci znów podbijają świat

Po raz kolejny na ciekawej wycieczce przebywali członkowie gniewińskiego koła PZERiI. Oto relacja Ewy Haberki, jednej z uczestniczek wycieczki.

Ciekawość i chęć poznawania nowych miejsc to cecha naszych prężnych emerytów. Tym razem udaliśmy się na wycieczkę w północno-wschodnią stronę Polski, do Augustowa.

Wyjazd nastąpił w poniedziałek 4 września. Pięćdziesięcioosobowa grupa wyruszyła z Kostkowa. Pierwszy przystanek to Stoczek Lidzbarski, gdzie przetrzymywano kardynała Stanisława Wyszyńskiego.

Potem Święta Lipka i przepiękny koncert organowy. Do Augustowa, do pensjonatu „U Marianny", dojechaliśmy przed wieczorem. Należało trochę odpocząć, bo nazajutrz czekało nowe miejsce.

We wtorek dołączył do wycieczki pilot, który prowadził nas na Litwę - pan Zdzisław Kaczmarek. Nauczył nas kilku zwrotów w języku litewskim. Wiemy już, że „dzień dobry" to „łaba diena".

Zatrzymaliśmy się w Trokach, siedzibie książąt litewskich. Zamek na wyspie to bardzo urokliwe miejsce.

No i przyszedł czas na Wilno. Miasto wielu narodów i kultur. Przewodnikiem był pan Andrzej Kostygin, który podkreślał, że jest Polakiem z dziada pradziada, zamieszkałym w Wilnie. Dzięki panu Andrzejowi zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc: Ostrą Bramę, cmentarz „Na Rossie" muzeum Adama Mickiewicza, piękne kościoły. Szkoda tylko, że pogoda była „smutna", co chwilę padał deszcz.

Ale za to środa przywitała nas pięknym słońcem. To było wspaniałe, bo rejs statkiem w słońcu ma ogromny urok. Płynęliśmy tym stateczkiem, którym płynął Papież Jan Paweł II w czasie odwiedzin ojczyzny. Byliśmy w Studzienicznej. Przy pomniku Papieża robiliśmy zdjęcia, widzieliśmy studnię z cudowną wodą pomagającą w chorobach oczu. A później zwiedziliśmy Suwalszczyznę. Byliśmy w Sejnach, w Wigrach, widzieliśmy najgłębsze jezioro w Polsce - Hańcza (108 m głębokości), z punktu widokowego podziwialiśmy piękny krajobraz. Oddychaliśmy czystym aromatycznym powietrzem.

Po powrocie do Augustowa spotkaliśmy się z akordeonistą i bawiliśmy się cały wieczór.

Czwartek to dzień powrotu do domu. Ale jeszcze zajechaliśmy do Gierłoży aby zobaczyć „Wilczy Szaniec", siedzibę Hitlera w czasie II wojny światowej. To straszne miejsce, przypominające  okropne czasy i nieludzkich ludzi. Do Kostkowa wróciliśmy około dziewiętnastej. Wycieczka szybko minęła, ale w naszej pamięci pozostanie na zawsze.

Było bardzo rodzinnie, miło, radośnie i nawet na pogodę (nieudaną) nie narzekaliśmy.

Dziękujemy Panu Kierowcy za cierpliwość i życzliwość. Dziękujemy sobie nawzajem za dobrą atmosferę. Dziękujemy Panu Wójtowi Zbigniewowi Walczakowi i Radzie Gminy za „cegiełkę", która przyczyniła się do uatrakcyjnienia tej przepięknej wycieczki.